Saturday 1 February 2020

family day to Terengganu

25 October 2019

gerak malam around 11pm rasanya . and berkumpul di RnR Genting Sempah . next stop di Temerloh . next stop di Tol Chukai . subuh apa semua and terus gerak cari sarapan . cari idea mana nak sarapan, alih alih singgah je di Warong Tropikal . berdekatan dengan Sata Aziz ke apa tu yang sata famous tuu . dah sudah breakfast, we all ada around 2 3 jam untuk ke destinasi sebenar kami . so jalan punya jalan singgah kejap di Pantai Teluk Bidara . view memang superb !!!

dah relaks punya relaks, maka diteruskan perjalanan . maka sampailah kami disebuah homestay Nelayan Resort & Homestay di Setiu iaitu di Pantai Penarik . situasi dan keadaan homestay tu aku rasa tak perlu ceritalah kot . agak disappointed . but Alhamdulillah yang penting selamat sampai dan nak berehat . penat teruk . lebih daripada 12 jam perjalanan . so sudah deal bilik, teruslah semua baring berehat . aku and cousin aku, Syikin bantai tidur sampai ke petang . malam ber-bbq la kami . Alhamdulillah .

27 October 2019

esoknya, bangun awal . pakat nak breakfast di Nasi Dagang Atas Tol tapi kecewanya, dah habis . kitorang sampai situ before 9ambut habis tak ada rezeki . bayangkanlah orang tunggu situ dari subuh . so kitorang pun cari breakfast di tempat lain . maka jumpalah Kedai Nasi Dagang Kak Yah . dekat je dengan tadi .Alhamdulillah . makanan pun okay . not bad . next kita ke Pasar Payang

depan Pasar Payang yang lama

mak aku beli kain songket tak silap . and ada la juga yang lain membeli juga . punyalah lama kat pasar ni .

so, nest kita jalan jalan ke Masjid Kristal . cantiknya ya Allah .

so kisahnya saja la nak ajak ke pantai yang acah Miami Beach . makanya ayuhlah kita .

so nect, sempatlah shoot Drawbridge . tak dan nak turun jalan jalan sebab kejar masa . so shoot dari dalam kereta je la .

dalam perjalanan singgah ke workshop . rezekinya jumpa Batu Bersurat . so apa lagi, menyempatkan juga la shoot gambar .

dah sudah, makanya ayuh kita pergi dinner . kebuluq baq ang . nama kedai makan aku tak ingat la pulak . makan pun not bad . okay la . balik terus tidur .

28 October 2019

pagi ni macam berlenggang sikit check out . hahahaha .

makanya ayuhlah kita gerak pulang . singgah ke Roti Paung Che Wan dulu . dia buat dean kita . masak depan kita . sedapnya ya amat . first time aku makan ni . serious sedap . makan panas panas . lembut . eh helooo, even sejuk pun still lembut still sedap . argghhhhh

balik pun still singgah Pantai Teluk BIdara . untuk shoot view . then ke Kemaman untuk boong keropok ikang ah woiiii

barai memang barai . kecewa pun satu hal . nantilah aku cerita . aku akan update post ni next time . sekarang aku publish je dulu ek